2007年8月22日 星期三

我會讀好呢本「書」!


講題:《我會讀好呢本「書」!》
經文:提後3:14-17


引言:

不知道大家仲記唔記得今屆,即係第三屆香港特別行政區行政長官的選舉在邊個日子呢?答案:3月25日舉行。而兩位候選人的競選口號是甚麼?
梁家傑競選口號:「有得揀,你至係老闆!」
曾特首競選口號︰「我會做好呢份工!」

邊個贏,我相信唔洗我多講。不過當時曾特首金句一出,確實即時引來各方各界的談論。由於實在太過精警,不同階層人士紛紛仿效,炮製出差不多的語句,我地一齊睇下香港人幾有創意?
氣功師:「我會發好呢次功!」八達通公司:「我會整好八達通!」天文台:「我會測好呢個風!」
鐘錶師:「我會整好呢個鐘!」廚師:「我會爆好呢碟蔥!」某大公司的專業員工:「我會五點九就鬆 … …」

可以想象到,曾特首這個競選口號,深深咁影響香港市民,確實收到其宣傳的果效。
不過,好多人就開始想,這句口號的含意!有人覺得:打工的思維,即跳不出要侍奉老板。
咁究竟邊個才是真正的老板?我地呢啲香港市民?還要中央呢?
我不想在此討論,因為將來歷史會有答案。

我今天專登以這講題,「我會讀好呢本「書」!」我也想如特首咁達到一個果效,就是大家聽完這堂道之後,都深深咁記得,我地會讀好呢本「書」——而呢本不是普通的書,這本是神的話語:聖經!


本論:

一、點解我要讀聖經?

當我地話會讀好呢本「書」,要讀好聖經,我地首先要知道點解要讀聖經,Why?
你知道嗎,有人會問,信耶穌唔讀聖經得唔得?我信耶穌就得喇!不知在座各位話得唔得呢?

A. (讀經讓我們)認識救恩

經文這裡講到,『這聖經能使你因信基督耶穌,有得救的智慧。』
『有得救的智慧』表示這本聖經能指示人認識、接受上帝的方法,而整本書就是講述一個重要目的,有關上帝的救贖計劃。
所以,若果你唔讀聖經,我要問一個問題,究竟你信耶穌是信D嘜!聖經(雅2:19)也說:魔鬼也信,但卻是戰驚。
你話你信了耶穌,咁誰告訴你有永生?

我幫人做栽培的時候,第一課我一定會叮囑他們一件非常重要的事,就是邊個話比你知你有永生。你千祈唔好話係洪傳道講,因為我唔能夠保證你,最重要記住是聖經講:
『我將這些話寫給你們信奉神兒子之名的人,要叫你們知道自己有永生。』(約一5:13)
我們有永生,是聖經讓我們知道!

所以,我們要好好讀聖經,是因為在聖經裡面,我們才真正認識、了解上帝的救恩!

B. (讀經讓我們)明白真理

若果你唔讀聖經,只是聽人講,人講你就信,不單唔知道有冇得救的把握,並且好可能幾危險!有幾危險,聽下以下我的經歷就知喇:

我好記得在我讀中學的時候,那時我還未信主。有一日我在街上收到一張單張,單張咁寫:神愛你,我愛你!都無嘜特別,但單張上有些圖畫,有些男女無著衫咁歡迎你!
嘩!我那時覺得嘜基督教家陣咁開放!
呢間教會叫做「愛的家庭」、「天父的兒女」,淨係聽個名已經好warm!
佢個教主大衛摩西話自己是上帝的代言人,佢話:
「甚麼都可以做,如果是為了愛而做的話,而有關的人等都同意,因為他們彼此相愛,那麼就沒有罪--這是愛!」聽起來好似無問題,都係講愛!
但就是這所謂神的說話,女信徒因為愛教會的原固,就要買淫為教會賺錢!
佢話這是神的指示,你只要聽就得喇!

可能你會覺得好誇張,但這真是事實!真係有人到現在也被蒙騙。
如果我們唔讀聖經,沒有了聖經作為真理的判斷,試想想,我們都可能一樣加入邪教都唔知道!
將來這裡可能會出現好幾位世界知名的異端或邪教教主添!

所以, 我們要好好讀聖經,是因為在聖經裡面,我們才能明白真理,以至不容易被蒙騙。

我們一同再讀,提後3:16-17
『聖經都是神所默示的,於教訓、督責、使人歸正、教導人學義都是有益的,叫屬神的人得以完全,預備行各樣的善事。』

C. (讀經讓我們)得以完全

這裡聖經清楚指出讀經其中之目的 - 『叫屬神的人得以完全,預備行各樣的善事。』
這裡有兩個目的,「得以完全」、「行各樣的善事」。

「得以完全」就是要成為上帝想我們成為的人 - “Be what God wants us to be”

透過讀聖經,我們能明白上帝的心意,知道祂要求我們裡面要怎樣,成為一個怎樣的基督徒:包括我們的品格、我們的人生價值觀、道德觀念等等。所以,「得以完全」是非常緊要的。若我們唔追求完全,得過且過,對聖經的知識一支半解,你估會點?

我記得小學的時候,一次在出面走廊玩,之後踩到玻璃,成個腳底都係血,跟著即刻返屋企。媽咪見到我成條血路咁行返屋企,直頭唔知點算,在這時候,D街坊就緊係作出援手。

陳師奶就說:快D拿個條地布來,甘實佢唔好比的血流曬出黎!
林太就說:緊係唔好喇,地布有菌!(林太都有D常識!)緊係要用紅藥水止血喇!個傷口咁大,要成支倒落去先得!(,唔係話!)
張師奶就講:緊係唔得!又要止血,又要殺菌,最好係用——薑喇!我個仔平時損,一片薑就好快止血。不知何時,她手上已拿了幾片薑,即刻幫我止血。
你估跟著點?我痛到即刻面都青埋,仲有D暈添!
張師奶見到咁就話:死囉,佢面都青埋,緊係流得過多血!快D送佢入急證室喇!(其實張師奶唔明白,原來我面都青埋係因為佢個幾片薑!)

這個經歷話比我知道,若果我們唔學過急救,只係知道少少就做代表,係幾咁恐怖呢!我就親身經歷過喇!

同樣,若我們不太明白聖經的知識,不了解真理,跟著帶著不知係咪,或者以為係聖經的想法、價值觀去生活,甚至乎去幫助別人,結果不單幫唔到忙,甚至可能會傷害人添!

所以,我們要好好讀聖經,是因為要好好的裝備自己,成為上帝想我們成為的人!

D. (讀經讓我們)活出信仰

「行各樣的善事」就是要做上帝想我們要做的事 - “Do what God wants us to do”

透過聖經,讓我們知道成為基督徒應該要在生活中如何實踐,如何活出我們的信仰。即是說,我們的信仰與我們的生活是分不開。我們信主後唔係即刻走去深山隱居,而是走到人群去見證上帝。但若我們不看聖經,又怎知到上帝要我們做D咩呢?

在聖經裡,主耶穌比我們基督徒的任務,主要有兩大方面:就是我們常常都聽到的:大誡命和大使命!
考考大家,甚麼是大誡命?
太22:37-40
耶穌對他說:「你要盡心、盡性、盡意愛主─你的 神。這是誡命中的第一,且是最大的。其次也相倣,就是要愛人如己。這兩條誡命是律法和先知一切道理的總綱。」
簡單來說,就是愛神、愛人!

大家試想想,若我們唔讀聖經,我們只會以自己的想法去過生活,可能以為自己是愛神、愛人,但原來只是為自己的喜好。

我記得我初信的時候,遇到一個幾頭痛的問題,就是基督徒可唔可以打麻雀!
點解咁頭痛呢?因我未信主前是一個超級打麻雀狂!當然賭錢都賭得幾勁喇!
信主後,我便請教導師,基督徒可唔可以打麻雀。佢話唔得,因為聖經唔比賭錢!
咁唔賭錢呢?(點解我咁問,是因為朋友知我信耶穌,但三缺一,叫我唔睹錢淨係佢地睹咪得囉!)我仲同導師講,我唔賭錢,又唔觸犯聖經,同佢地打牌,還可以傳福音添!
其實,我咁講是因為自己好大癮,所以走聖經法律罅!

但當我看聖經的時候,讀到林前6:12的時候,
凡事我都可行,但不都有益處。凡事我都可行,但無論哪一件,我總不受它的轄制。
係,我正受緊麻雀的轄制!跟著再讀下去,讀到林前10:23-24,佢話:
凡事都可行,但不都有益處。凡事都可行,但不都造就人。無論何人,不要求自己的益處,乃要求別人的益處。
嘩!簡直是當頭棒喝!我話就話可借機同朋友傳福音,但唔單只冇傳到福音,仲令他們因賭錢傷和氣、傷感情添!
所以,我就此決定唔打麻雀!我同朋友講,我唔打麻雀唔係因為基督徒唔打得,事實上,麻雀只不過是個遊戲,我唔打麻雀係因為你地,是為你地原固,唔想你地再賭錢傷感情!

我若果唔讀聖經,可能我只會以自己的想法、自己的喜好去過生活,將自己放第一位,不懂得如何去真正實踐愛神、愛人的誡命。

所以,我們要好好讀聖經,是因為要好好的活出信仰,要做上帝想我們做的事!


二、我要怎樣讀聖經?

好喇!講咁多點解基督徒要讀聖經,你話讀聖經幾咁重要呢!
我想問大家,你會唔會讀好呢本「書」,讀好這本聖經?
我相信,一定會!

但係點樣讀聖經先OK呢?其實讀聖經與我們食野一樣,因為神的話是我們的靈糧。所以請大家留心以下幾點。

1. 我相信我們每天都會食飯,你唔會得閑就食,唔得閑就成個禮拜都唔食!所以讀聖經應該每日都讀,就好似我們需要每日進食一樣。我們唔好等到完全得閑才讀,因我們在香港這裡,生活這樣忙碌,又要返工,又要進修,又有咁多節目和娛樂,幾時先真係得閑呢。

2. 我們BB的時候,一定要揀D易消化的食物開始,同樣,我們讀聖經,應從容易明白的經卷入手。所以,我鼓勵你從新約福音書開始。千祈唔好一開始讀就挑戰難度,讀啟示錄。
我以前初信主的時候,有一個唔好的例子,就是我想快D掌握、了解到本聖經的內容,你估我點讀?大家千祈唔好學,我讀完創世記之後就跟著立刻讀啟示錄,咁就讀完一次聖經!其實,我這樣看聖經,根本完全不能掌握、了解到本聖經的內容,只係得一舊雲!

3. 我們要身體健康成長,就唔可以偏食。我們讀聖經的時候,少不免會遇到許多唔明或難讀的經文。所以,我們讀聖經的時候,就算難讀的都要讀,e.g. 民數記、但以理書、啟示錄這些書卷,唔好skip,就好似唔好偏食一樣。況且,我們有教會的弟兄姊妹、傳道人嗎!有咩唔明,放心問我地喇!

4. 我們食飯,都唔會求其亂咁食,你都會計劃下食D咩好野,增加自己的食慾,同樣,我們讀聖經也應該找方法有計劃幫助自己讀,令自己更加有興趣咁去讀。例如,你可以參加教會的各類型查經班,比自己讀聖經更有趣味。不知大家知唔知道現在教會邊日有查經班呀?星期一下午、星期二晚、星期六下午等等,還有各類型的主題式查經!黎緊教會還有全年的讀經運動,鼓勵大家務必要參加。因為弟兄姊妹一齊讀,彼此互相鼓勵及支持,我相信,讀聖經一定冇難度!


總結:

在一八九四年的某一天,許多中國的信徒聚集商議,要送一件禮物給慈禧太后,慶祝她六十大壽。在祝壽當天,他們送了一個精緻的松木匣子,裡面有一個紅色的絲絨匣子,再裡層是光可鑑人的銀匣,銀匣中放著一本聖經,這本聖經有四磅半,用白色緞子為書頁,四週印上金花,書面是銀製的,上面刻著幾隻鳥和一叢竹,鳥代表信徒,竹報平安。如今這本全新精裝聖經,卻在美國聖經公會的藏書室,一本未曾用過的聖經,對於慈禧太后有甚麼價值?
今日大部份的基督徒家中都有聖經,甚至不只一本,有的更是皮面金邊。但若只是放著不用,對於我們又有何益處呢?

今天我們的題目:我會讀好呢本「書」!
在這裡好想挑戰大家,返去試吓,放下其他嘢,每日先去讀聖經,say15分鐘,去聆聽一上帝的說話。當我們願意每日咁做時候,你會發現,原來讀聖經並不是一件苦事。相反,我們會經歷到,基督徒的生命是可以如此精彩,可以如此豐盛!因為原來上帝在不知不覺間,透過佢話語,改變我們的生命!

沒有留言: